Telefoonnummer

+123-456-7890

Email

mail@domain.com

Openingstijden

Mon - Fri: 7AM - 7PM

Mindfulness voor kinderen en tieners, hoe ziet dit er precies uit?
We werken in de training en les met een werkboek. Hierin staan diverse oefeningen waarin we tijdens de les werken en thuis. Ook krijgt je kind geluidsfragmenten mee om thuis naar de luisteren, elke dag het liefst op een vast moment. Tenslotte is mindfulness een vaardigheid die eigen gemaakt moet worden en dat doe je door het veel te oefenen, door het te doen. Als ouder heb je hier een belangrijke rol in. Help je kind op (eventueel samen) op een vast moment op de dag te oefenen.
En maak het leuk! Dit kan aan tafel, onder de douche, tijdens het wandelen, op de fiets en bij een kopje thee.

Bij de mindfulness voor tieners wordt er gewerkt met een app die ze kunnen afspelen op een tablet of telefoon. Hierbij helpt het om het als ouder juist een stuk los te laten. Pushen kan averechts werken.

Ouders krijgen thuis een boek om te lezen. Dit is het boek Stilzitten als een kikker (4 t/m 12 jaar) of
Ruimte geven en dichtbij zijn (12 t/m 19 jaar). 

Elke week correspondeert met een hoofdstuk zodat je weet met welk thema we deze week werken en hier thuis ook mee aan de slag kunt.

 


Aandachttraining oftewel mindfulness brengt je aandacht bij het moment – bij wat nu belangrijk is; spelen, lekker slapen, sporten, leren, concentreren of schaterlachen met je vrienden

Oefening baart kunst
Net als fietsen, muziek en een sport beoefenen – hoe meer je kind oefent, des te eerder zal er vooruitgang te zien zijn op de thema’s waarom hij of zij de training volgt. En na afronding van de training is mindfulness iets wat je moet blijven trainen!
Het boek zit inbegrepen bij de training. Wanneer je gescheiden bent is het zinvol dat elke ouder een eigen boek heeft zodat beide ouders mee kunnen lezen en oefenen.

Een mooie kaart ter afsluiting van de individuele training van Roos